środa, 8 lipca 2015

byliśmy łgarzami - E. Lockheart

Autor: E. Lockhart
Tytuł oryginalny: We Where Liars
Wydawca: YA!
Liczba stron: 240

Na wydanie książki 'We Where Liars' trochę się naczekałam, ale dzięki bogu wydawnictwo YA! zaprezentowało ją  w polskim tytule 'byliśmy łgarzami'.

Jesteśmy S i n c l a i r a m i.

Żadne z nas nie żyje w biedzie.

Żadne z nas się nie myli.
Mieszkamy - przynajmniej w lecie - na prywatnej wyspie u wybrzeży stanu Massachusetts.
Być może to wszytko, co powinniście o nas wiedzieć.
Poza tym, że niektórzy z nas są 
Ł G A R Z A M I ...


WOW - właśnie to słowo wypowiedziałam po zakończeniu przygody z opowieścią E. Lockhart, ponieważ ta książka jest po prostu niesamowita. Starannie przemyślana, zaplanowana tak, żeby zaciekawić czytelnika, zaprzyjaźnić go z historią ogromnej rodzinny Sinclairów i pozostawić częścią jednego wielkiego kłamstwa.

Nie będę rozpisywać się na temat fabuły, bo prawda jest taka, że im mniej wiecie o tej książce tym lepiej dla was. Powiem tylko, że jest to niesłychanie inteligenta książka, którą albo pokochacie, albo znienawidzicie. Ja jestem nią oczarowana i na pewno długo o niej nie zapomnę.

Cadence, Gat, Johnny oraz Mirren  to czwórka postaci, których historia przepełniona jest intrygą i tajemniczością. Nie martwcie się, jeżeli na początku będziecie gubić się w licznej rodzinie i jej problemach, bo ta książka jest kłamstwem, a wy stajecie się jego częścią.

Rekomendacja Johna Greena widniejąca na okładce mnie nie zawiodła, dlatego i jak polecam wam 'byliśmy łgarzami'. Jeżeli chcecie przeczytać dobrze napisaną, bogatą językowo tajemniczą powieść to dzieło E. Lockhart będzie dla was najlepszym  wyborem. Okładka jak i fabuła związana jest z latem, tak więc książka idealna na wakacje, chociaż  dla tych bardziej wrażliwych czytelników polecam ją w zestawie z paczką chusteczek.

'byliśmy łgarzami' trafia na listę moich ulubionych książek i mimo, że jest to raczej młodzieżowa pozycja to polecam ją przeczytać \ każdemu. Mam tylko nadzieję, że kiedyś ktoś stworzy na podstawie tej powieści genialny film, tak jak było to w przypadku 'Gwiazd naszych wina'.

Moja osobista ocena 6




11 komentarzy:

  1. Książka jest dla mnie zagadką i pewnie ja przeczytam :)
    zapraszam : http://mysi-kat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem niezmiernie ciekawa tej książki, nie mogę się doczekać aż ją przeczytam ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka "wygląda" na ciekawą... :)
    http://emilkaphoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. dziś przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super post! :) Może zabiorę się za nią. Zachęciłaś mnie.
    Może wspólna obserwacja?
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra recenzja. Bardzo cieszę się, że nie zdradziłaś fabuły, bo to byłoby straszne! ;) Czuję się bardzo kuszona tajemniczością i inteligencją pozycji, dlatego jeszcze w te wakacje po nią sięgnę. Mam nadzieję, że ją pokocham, ponieważ rzadko sięgam po typowo młodzieżowe-obyczajowe pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze mówiąc słyszałam tyle dobrych opinii, co złych... Jednak opis i tak kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka średnio mi się podobała, ale recenzja ładna. Zapraszam do siebie. Miłego dnia. Pozdrawiam Wiktoria.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedni się nią zachwycają, inni nie cierpią ;)
    Muszę sama się przekonać xd
    Obserwuję i zapraszam dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Momentami zaskakująca, ale ogólnie nie do końca ją pozytywnie oceniam :)
    http://uwielbiamlitery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, witam! Nominowałam Cię do LBA. :)
    Więcej znajdziesz tutaj: http://believe-in--yourself.blogspot.com/2015/09/liebster-blog-award.html
    Miłego odpowiadania.

    OdpowiedzUsuń