niedziela, 30 listopada 2014

Zabrana o zmierzchu - C.C. Hunter


Zabrana o zmierzchuC. C. Hunter
Liczba stron: 400

Seria: Wodospady Cienia

Cena detaliczna: 34,90 zł



Długo przeze mnie wyczekiwana chwila nadeszła i wreszcie mogłam przeczytać o dalszych losach Kylie Galen. Już od pierwszych stron pomysłowość pani C.C. Hunter sprostała moim oczekiwaną.

A jaką historię opowiada Zabrana o zmierzchu?

Nasza główna bohaterka w dalszym ciągu poszukuje odpowiedzi na pytanie, czym tak właściwie jest.
Jej serce wciąż pozostaje rozdarte między przeuroczym wilkołakiem Lucasem, a równie wspaniałym pół-elfem Derekiem. A do tego wszystkiego Kylie musi rozwiązać tajemniczą zagadkę, którą niesie ze sobą nowy duch.

Kylie jest dla mnie bohaterką co, do której mam mieszane uczucia. Z jednej strony irytuje mnie jej niezdecydowanie w kwestii uczuć, a z drugiej – jest postacią bardzo inteligentną i nie postępuje pod wpływem emocji. Może brzmi to trochę jak paradoks, ale tak właśnie jest. Mimo to uwielbiam sposób jej myślenia i podejmowania decyzji. 

 I don’t know what to tell you, Perry. Life’s hard. Love’s harder


Tak jak już powiedziałam na wstępie – jestem pełna podziwu wobec kreatywności autorki. Stworzyła intrygujący świat, tajemnicze Wodospady Cienia, złożone postacie i nietuzinkową fabułę. Mimo, że cała seria należy do gatunku zwanego Young Adult Fantasy to jestem w stanie uwierzyć w prawdziwość tej historii. Dla mnie Kylie Galen żyje gdzieś w tych Stanach Zjednoczony i doszukuje się prawdy o sobie. Brzmi to może i dziecinnie, ale no ups – taka jest prawda. Hunter posiada niezwykłą umiejętność kierowania sytuacją , co sprawia, że lektura wciąga czytelnika w całości.  Budowa napięcia i aury tajemniczości, która utrzymuje się, aż do ostatniej chwili – coś wspaniałego. Moją pierwszą myślą, po przeczytaniu ostatniej strony było - JA POTRZEBUJĘ WIĘCEJ! 

Chciałabym zaznaczyć także, że oprawa graficzna mnie urzekła. Fakt, że wydawnictwo Feeria nie kopiuje oryginalnych okładek bardzo mi się podoba. Jeżeli książka wygląda ładnie to i większe prawdopodobieństwo, że czytelnik się po nią skusi, bo w końcu ludzie to wzrokowcy. Moim zdaniem, te polskie okładki są równie piękne jak anglojęzyczne.     
 
Zabrana o zmierzchu jest książką, która wywołała u mnie nawet płacz… Spokojnie, przez większą części historii po prostu się śmiałam. Ewidentnie Christina Craig pisze swoje dzieła dla młodzieży, ale robi to w sposób prostolinijny i przy tym zabawny. Do mnie trafia jak najbardziej. 
I mimo, że jest to książka skierowana bardziej dla nastolatków POLECAM JĄ KAŻDEMU. Świetna na długie zimowe popołudnia i wieczory, w idealnym połączeniu z herbatką i ciepłym kocykiem.


Moja osobista ocena 5

Za możliwość przeczytania tak wspaniałej książki serdecznie dziękuje Wydawnictwu Feeria

3 komentarze:

  1. Czytałam i też wychodzę z tych samych odczuć co ty - WIĘCEJ!!!!
    Miejmy nadzieję, że wydawnictwo w miarę szybko wyda kolejną część!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS.
      Zapraszam Cię (i wszystkich tych, którzy czytają ten komentarz) do wzięcia udziału w moim konkursie urodzinowym, w którym można wygrać książkowe nagrody!
      http://wymarzona-ksiazka.blogspot.com/2014/12/alez-ten-czas-leci-niebawem-dwa-latka.html

      Jestem pewna, że książki przydadzą się na nowy rok!!! :D

      Usuń
  2. Trochę jestem rozdarty, piszesz, że potrzebujesz czegoś więcej, a potem dajesz ocenę 5

    OdpowiedzUsuń